JOGA
4-5 lat, 6-7 lat

Klasyczne ćwiczenia jogi wkomponowane w formę gier i zabaw, dostosowane do wieku i potrzeb, mogą okazać się bardzo pomocnym narzędziem wspierającym rozwój psychofizyczny dorastającego dziecka. Regularna praktyka jogi przez dzieci może przyczynić się do wyrabiania świadomości własnego ciała, rozwijania pamięci i koncentracji. Ćwiczenia poprawiają zdolności motoryczne, uczą poczucia równowagi, co w rezultacie poprawia ogólnie zdrowie i kondycję fizyczną.

Zajęcia jogi dla dzieci są bardziej dynamiczne niż te dla dorosłych, a czas trwania w asanach jest o wiele krótszy. Dzieciom bardzo podobają się pozycje, które mają nazwy zwierząt. Cieszą się, gdy mają wykonać pozycję lwa, wojownika, wielbłąda, żaby, drzewa czy księżyca, a nie przysiady, skłony i przewroty. To pobudza dziecięcą wyobraźnię i motywuje. Bardzo lubianą przez dzieci formą zabawy są interaktywne bajki, w których biorą udział same dzieci, ćwicząc i wykonując poszczególne pozycje. W bajce przedstawione zostają uniwersalne prawdy o życiu, i pozytywne wzory zachowań oraz konstruktywne wzorce osobowe, które dziecko w ten sposób łatwiej sobie przyswaja. Zajęcia składają się z rozgrzewki, asan, zabawy i relaksujących ćwiczeń końcowych. Nie kładzie się nacisku na poprawne wykonywanie asan, nie rozmawia się z maluchami o filozofii, skupiamy się na ćwiczeniu poprawnej postawy i odpowiedniego oddechu. Głównym celem zajęć jest dobra zabawa.

Zajęcia dla dzieci czteroletnich trwają – 35 minut, a dla pięcio- i sześciolatków – 45 minut.

Joga_Formini1 JogaFormini JogaFormini2